perjantai 19. kesäkuuta 2015

Leppoisaa juhannusta

Juhannus, tuo kesän juhla., puutarhassa tahtoisin viettää sen, 
kukkien keskellä vain katsella ja kuunnella.
 Lintu pieni tehnyt on pesän pihapiiriin kuten ennenkin, 
sen touhuja seurailen.

Lemmikkien suloa


Tulppaanit havujen lomassa

Kimikki tiarellojen lomassa


Tulppaanit kukkivat tänä vuonna erityisen pitkään.
Tässä "Orange Prinsess" kimikin lomassa.
Muumipeikon juhannusruno
Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.
- Tove Jansson -

7 kommenttia:

  1. Kiitos kauniista runosta ja kukista . Hyvää juhannusta Heidi - Maaria :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kiva että pidit kuvista :)
      Juhannus on sujunut ihan leppoisasti

      Poista
  2. Mukavaa juhannusta myös Sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Akileija!
      Perheen parissa on vietetty mukavaa juhannusta.

      Poista
  3. Hyvää Juhannusta!

    Tulppaanien kukinta on ollut lähes käsittämätön, edelleen liljatulppaanit kukkii parhaimmillaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täälläkin on saatu nauttia tulppaanien pitkästä kukinnasta :)
      Kivasti ne antaa väriä kevääseen ja alkukesään.

      Poista
  4. Erikoisen värisiä tulppaaneja. =)

    VastaaPoista